سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درمورد چاپ کاتالوگ و لیبل

طرح های چشمگیر، چیدمان هوشمندانه، تصاویر جذاب و سازمان دهی درست آن ها، سنگ بنای طراحی یک کاتالوگ خوب است. این حقیقت را نیز اضافه کنید که صنایع گوناگون معمولا نیاز دارند تا روش های متفاوتی را برای تهیه ی کاتالوگ خود به کار بگیرند. به عنوان مثال ظاهر کاتالوگ فروشگاه لوازم ورزشی با کاتالوگ فروشگاه ساعت های سفارشی بسیار متفاوت است. پس قبل از شروع طراحی کاتالوگ، این موضوع را درنظر بگیرید.

بیایید نگاهی به چند راه کلیدی برای شروع طراحی کاتالوگ بیندازیم:

برای مخاطبان خود طراحی کنید:

عملکرد کاتالوگ با چگونگی فروش آن مرتبط است. طراحی کاتالوگ و لیبل خود را متناسب با مشتری مورد نظر خود تنظیم کنید. اگر جامعه مورد نظر شما مخاطبین جوان باشد، باید کاتالوگی متناسب با علایق افراد در این سن داشته باشید. و یا اگر مخاطبان شما از گروه های مختلفی هستند، ممکن است در نظر داشته باشید طرح هایی چندگانه ارائه کنید تا هر یک را با سبک و تمایلات مخاطبان بخصوصی مطابقت دهید.

ابعاد و فرمت:

فضای کافی به محصولات خود اختصاص دهید. هنگام طراحی و چاپ کاتالوگ، اطمینان حاصل کنید که حجم آن کافی است و می تواند تمام محصولات شما را به نمایش گذاشته و توجه مشتریان را به مهمترین محصولات یا خدمات شما جلب کند. به تعداد صفحه مورد نیاز، قالب و نحوه به کار گرفتن احساس مشتریان در کاتالوگ خود فکر کنید. مثلا اگر شما در یک صنعت خوشایند مانند ساخت ساعت های سفارشی یا زیورآلات فعالیت دارید، ممکن است بخواهید طرح کاتالوگ تان بسیار ساده و با حداقل آیتم ها در هر صفحه باشد تا منحصر به فرد بودن محصولات و کیفیت بالای کار خود را در آن نمایان کنید.

از تصاویر با کیفیت استفاده کنید:

تصاویر محصولات و خدمات، محور کاتالوگ شما هستند. توجه داشته باشید که تصاویر مربوط به محصولات با ارزش بیشتر و خدمات گسترده تر نسبت به سایر عکس ها بزرگتر باشد. عکسهایی با کیفیت عالی باعث میشود محصولات شما جذاب تر دیده شده و فروش شما افزایش یابد. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر با نور مناسب گرفته شده و از وضوح کافی برای چاپ برخوردار هستند. برای همه عکس ها کیفیت 300 dpi و بیشتر را توصیه می کنیم. جهت عکاسی از محصولات خود می توانید با همکاران ما در این بخش، تماس حاصل فرموده و نمونه عکاسی های ما را در صفحه آتلیه عکاسی مشاهده نمایید.

اکنون زمان آن است تا نتایج حاصل از طراحی و چاپ کاتالوگ خود را تجزیه و تحلیل کنید.
برای بررسی و ارزیابی نحوه عملکرد کاتالوگ خود وقت بگذارید. برای این امر باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • کدام محصول فروش بیشتری داشته است؟ این محصول در کدام بخش از کاتالوگ شما قرار داشته است؟
  • آیا محصولی در کاتالوگ وجود داشته که بی ارزش بوده و به آن توجهی نشده باشد؟ در کجای کاتالوگ قرار داشته است؟
  • آیا دید و ظاهر کلی کاتالوگ به شما کمک کرده یا مانع فروش شما شده است؟
  • بعد از انتشار کاتالوگ با چه سرعتی شاهد افزایش فروش محصولات خود بوده اید؟
  • و در نهایت از مسئولان فروش خود در مورد چگونگی عملکرد کاتالوگ و بازخورد مشتریان سوال کنید.

همانطور که مشاهده میکنید، طراحی کاتالوگ و چاپ لیبل ، فرآیندی است که به صرف زمان، تعهد، صبر و آزمایش نیاز دارد. گرچه همه اینها ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما به محض اینکه سیستم خود را به درستی به راه بیاندازید، میتوانید بارها و بارها از کاتالوگ تهیه شده استفاده کنید. استفاده از فرمول صحیح طراحی در چاپ کاتالوگ تبلیغاتی به افزایش فروش کمک کرده و باعث می شود مشتریان را برای به دست آوردن محصولات بیشتر بازگرداند.

 

منبع روتاپرینت