سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چاپ فولدر و بروشور

از بهترین روش های تبلیغ محصولات شما میتواند چاپ بروشور و فولدر باشد. این سبک تبلیغات معمولا در نمایشگاه ها و همایش ها و انجمن ها استفاده میشود. فولدر های تبلیغاتی در اندازه و طرح های مختلف طراحی و چاپ میشوند. شما اطلاعات محصول خود را معرفی و تبلیغ آن را از این طریق انجام میدهید. چاپ فولدر تبلیغاتی یا پوشه اداری در تمامی کارهای تجاری، کاربردی است. می توانید اندازه ی فولدرها را به گونه ای درست کنید که برای ارائه چیزی، به صورت پوشه یا بسته های کوچک به افراد توزیع شوند. با این کار، هویت برند خود را بهبود می بخشید. همچنین می توانید برای نگهداری اسناد پراکنده و دسترسی به آنها در صورت نیاز، از این پوشه ها استفاده کنید. معمولا پوشه های اداری همراه با قفسه های بایگانی استفاده می شوند که بیشتر این قفسه ها هم مکانی برای برچسب نام دارند. اصولا نام فولدر هم بیانگر محتوای آن است. فراهم کردن فرصتی برای ایجاد اینگونه پوشه ها، ایده ی خوبی برای افزایش آگاهی نیز هست. فقط باید در حین حرفه ای جلوه دادن، جذاب هم باشند تا توجه مخاطب را جلب کنند.

چاپ پوشه اداری که صرفا جهت نگهداری کاتالوگ به صورت صحافی شده و به صورت تک برگ، بروشور، اسناد و اوراق می باشد. به صورت های مختلف و با قالب‌های خاص می تواند تولید و چاپ گردد. در ادامه به انواع مدل‌های طراحی و چاپ فولدر می پردازیم.

انواع گزینه های این پوشه ها به این صورت است که هم پوشه های جیبی وجود دارد و هم پوشه های کوچک. هر کدام از این ها هم برای هدفی استفاده می شوند، اما هر دو برای برند کردن تجارت شما مناسب اند. همچنین علاوه بر اینکه مانند بسته های تبلیغاتی هستند و تمام موارد تبلیغاتی را در خود جای می دهند، برای نظم دادن به اسناد و مدارک هم عالی هستند.

بازاریابی با بروشور

پس از آنکه طراحی بروشور خود را به اتمام رساندید باید به صورت صحیحی اقدام به توزیع آن‌ها کنید تا بیشترین سود را به دست بیاورید. در ادامه شما را با روش های صحیح بازاریابی بروشورهای تبلیغاتی آشنا میکنیم.

هدف خود را در چاپ بروشور تعریف کنید:

بازاریابی یا اقدام خاصی را هدایت می کند (مثلا افراد را ترغیب می کند تا برای مشاوره با شما تماس بگیرند، وارد وب سایت شما شوند، به شرکت شما سفارش دهند و …) و یا در تلاش است تا درخصوص برند یا شرکت شما اطلاعاتی را به دیگران ارائه دهد.

به این فکر کنید که از بازاریابی چه انتظاری دارید؛ سپس بروشور را پیرامون این انتظار طراحی کنید. بروشورها می توانند به روش های جالب و پیچیده‌ای تا بخورند. این تاخوردگی‌های جذاب همگی تفاوت ایجاد می کنند؛ زیرا هنگامیکه فردی بروشور شما را زمان طولانی‌تری در دست بگیرد، عمیق تر با آن درگیر شده و بهتر آن را به خاطر می آورد.

سادگی را در طراحی بروشور خود رعایت کنید:

حتما شنیده‌اید که میگویند زیبایی در سادگی است. باید بگوییم این امر در بروشورهای تبلیغاتی نیز صدق میکند. هیچکس دلش نمیخواهد برای پیدا کردن شماره تماس شما یک معما را حل کند پس یک راه تماس ساده، واضح و عملی در اختیار مشتری قرار دهید. اما این امر را مستقیما از مشتری نخواهید. جوری عمل کنید که مشتری احساس کند خودش برای این کار ترغیب شده و تصمیم گرفته است.

با این حال به گونه ای عمل کنید که مشخص باشد مشتری از طریق بروشورهای شما با محصول آشنا شده و تماس گرفته است این امر در تحلیل میزان موفقیت شما در چاپ بروشورها کمک خواهد کرد.

طراحی باید واضح بوده و خواندن متون آن به سهولت انجام شود. بروشور یک ابزار است و خواندن آن نحوه استفاده از این ابزار است. آیا شما از یک مته برقی که روشن شدن آن 10دقیقه به طول می انجامد استفاده خواهید کرد؟ چرا فردی بروشوری را بخواند که مطالب مهم آن بین انبوهی از گرافیک های اضافی پنهان شده است. پیام خود را در حداقل متن ممکن خلاصه کرده و از تصاویر و گرافیک ها برای الهام بخشیدن استفاده کنید.

منافع یا ویژگی ها ؟

اساتید بازاریابی معتقدند که هرگز با تکیه بر ویژگی‌ها (که معمولا راجع به مزایای محصول و پیشنهادات است) تبلیغات خود را رهبری نکنید. بلکه بر این موضوع تمرکز کنید که محصول شما چگونه باعث بالا رفتن کیفیت زندگی مشتریان شما میشود. بروشورها دارای لیست ویژگی هستند. اگر نیازمند یک روش سریع و موثر برای به رخ کشیدن ویژگی‌های محصول خود هستید، بروشور این امکان را به شما خواهد داد. با تبلیغ منافع محصول خود پیش بروید و با تمرکز بر آن بازاریابی خود را انجام دهید.

چاپ بروشور خود را قابل ارزیابی کنید

اگر در طراحی و چاپ بروشور خود هدیه، آدرس اینترنتی و یا شماره تلفن دارید، آن را کاملا به بروشور مورد نظر اختصاص دهید تا متوجه میزان بازخورد بروشورهایتان شوید.

نکته جالب در مورد بازاریابی نوشتاری این است که هنگامی که چیزی را به جهان ارائه میکنید، نمی دانید کجا به پایان خواهد رسید. ممکن است شما تماس هایی از اشخاصی داشته باشید که هرگز جزء دامنه مخاطبان شما نبوده‌اند.

در برند خود یکپارچگی ایجاد کنید

در کلیه عناصر بازاریابی خود از رنگ ها، لوگوها، شعارها و سایر عناصر ظاهری به کار رفته در طراحی برند اصلی استفاده کنید. طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی خود را با ظاهری بسیار متفاوت از آنچه پیش از آن انجام داده اید، طراحی نکنید و لوگوی استاندارد کسب و کار خود را برروی بروشور درج کنید. ایجاد یکپارچگی در برند، شناسایی آن را برای مشتریان بالقوه ساده‌تر کرده و باعث می‌شود تا بعدها در هنگام خرید، شما را آسان‌تر به یاد بیاورند.

به چند تعداد چاپ بروشور نیاز دارید؟

این سوالی است که بدیهی به نظر می رسد؛ اما به هرحال پیش از سفارش باید بدانید که چه تعداد بروشور نیاز دارید. هرچه تعداد بیشتری سفارش دهید، قیمت آن کمتر خواهد بود. پس دقت کنید که کمتر از نیاز سفارش ندهید. به همین ترتیب بیش از نیاز خود نیز سفارش ندهید؛ به خصوص اگر بروشور شما مربوط به مدت زمان محدودی (مانند نمایشگاه یا فروش ویژه) بوده و یا مکان مناسب برای نگهداری حجم زیادی از بروشورها در اختیار ندارید.

 

منبع روتاپرینت